De stichting

De stichting:
Stichting Fanapiana Sekoly Malagasy (nader te noemen SFSM) is opgericht door Amy en Rien de Kievit met als doel hulp te verlenen aan scholen op Madagaskar. De naam is Malagasisch voor: Hulpverlening aan scholen op Madagaskar. Correct uitgesproken wordt de naam als: Fanampina Sekoeli Malagassi.

SFSM heeft van de Belastingdienst het predikaat ANBI-gecertificeerd gekregen, wat betekent dat donaties aan de stichting gezien worden als giften aan goede doelen. Deze giften zijn in principe fiscaal aftrekbaar.

In het bestuur zitten:

Mieke ten Hoeve, huisarts in Krimpen aan den IJssel,

Renze Boersema, bankier wonende in Krimpen aan den IJssel,

Floris Koster, vermogensbeheerder in Maassluis en

Rien de Kievit, gepensioneerd en wonende in Krimpen aan den IJssel.

Het bestuur stelt het beleid van de  stichting vast.

Onze stichting werkt op Madagaskar samen met de plaatselijke stichting Ankizy Gasy (kinderen van Madagaskar). Ankizy Gasy gaat zorgdragen voor het organiseren van het onderwijs en de maaltijden voor de kinderen in ons project Ambatomasina.

Ankizy Gasy is een van oorsprong Poolse stichting die mede is opgericht door Katarzyna Bialous (Kate). Deze stichting heeft een zuster-stichting onder dezelfde naam op Madagaskar. Ankizy Gasy heeft een eigen website

Het logo van onze stichting is gemaakt door Quirine Cammeraat, de vrouw van ons bestuurslid Floris Koster. Afgebeeld staat de nationale boom van Madagaskar en spelende kinderen op een leerboek.